
Sakyti, kad ėjau pas Ilją Bereznicką neturėdamas jokio plano, būtų ne visa tiesa. Tiesa yra ta, kad kažkoks planas, matyt, egzistavo, bet iš anksto jis nebuvo niekam žinomas.
Pirmasis žingsnis tik iš pažiūros buvo paprastas - atsidurti vietoje.
Iškart paaiškėjo, kad Iljos orientyrai atlieka labiau estetinę-istorinę, o ne topografinę funkciją.
“Gyvenu prie Petro ir Povilo bažnyčios, tik reikia pereiti per tiltą ir dar truputį paėjėti atgal”. “Labai nesunku rasti, nes gyvenu visai šalia “Gandro”.
Na ir kas, kad tas gandras mus paliko prieš gerus tris dešimtmečius (taip vėlyvuoju sovietmečiu vadinosi vaikiškų prekių parduotuvė prie “Minsko” (dabar “Iki”) parduotuvės žiedo), Iljos erdvėlaikyje, kuriame laikas teka vienu metu skirtingomis kryptimis, jis vis dar dirba reguliuotojo darbą.
Taigi, atsiduriu kažkur prie “Gandro”, skambinu, nekelia, vėl skambinu, pratisi signalai.
Paskui staiga: “Kur esi?”. Sakau, kad negaliu prisiskambinti. “Buvau palikęs telefoną mašinoje, nes turėjau parodyti kompiuterių meistrui, kaip privažiuoti, išbėgau į lauką vienmarškinis, galima sakyti, vienais triusikais, visi, matyt, galvojo, kad aš beprotis. Tai kur esi?”. Sakau, kad prie namo, kurio numeris trys. “Tai neteisingas numeris, nelyginis. Tau reikalingi lyginiai numeriai, jie kitoje gatvės pusėje. Antras, ketvirtas, šeštas, supranti? Pereini per gatvę ir matai teisingus. Matai perėją? Gerai. O ar matai lyginius?”
Sakau, kad matau.
Ir tada pamačiau planą.
Daugelis matė Iljos darbus - jau legenda tapusią animaciją, iliustracijas, karikatūras. Bet beveik niekas neįsivaizduoja, iš kokio kūrybinio chaoso, iš kokių eskizų, detalių, orientyrų, krypčių, užuominų atsiranda tie darbai. Žinoma, suprantu rizikas ir prisiimu visą atsakomybę už paviešinimus, tegu ir atsiklausus autoriaus. Juk visai gali nutikti taip, kad vaizdas pro praviras duris į kūrybines dirbtuves gali papiktinti visus - ir plačiąją visuomenę, kuriai toks planas pasirodys mažų mažiausiai nesolidus, ir patį menininką, kuris pasijus labai jau su triusikais.
Tokiu atveju viską suversime ant plano, kuris tegu ir atsivėrė žvelgiant į teisingus numerius, tačiau vis dar būnant tarp numerių neteisingų.
Tekstas ir nuotraukos: GD
Comentários